Det skal ikke være enkelt

Før jul bestilte jeg noe fra CDON.NO, men allerede etter noen dager ombestemte jeg meg. Fornuften koblet inn og jeg innså at det var unødvendig å bruke mange tusen på noe jeg egentlig ikke hadde bruk for. På det tidspunktet var pakken sendt allerede, så jeg måtte bare gi beskjed om at jeg ønsket å benytte meg av angreretten. Det er jo det fine med å bestille på nett, for da har man 14 dager til å returnere hvis man ombestemmer seg.

I romjulen gikk jeg derfor på nett og meldte fra om at jeg ville returnere. Siden det tok noen dager før jeg fikk svar og purremeldingene om pakken tikket inn så jeg ikke noe annet alternativ enn å hente pakken. Den var sendt med PostNord og skulle hentes på Spar.

Så kom svaret fra CDON


Fra: CDON Kundeservice [mailto:kundeserviceNO@cdon.com]
Sendt: 2. januar 2018 11:54
Til:
Emne: Re: Din kundehnevendelse hos CDON.COM – 101_

Hej Hege,

Tack för ditt mail! For å returnere din vare vennligst følg instruksjonene nedenfor:

– Vi ber deg sende returen som pakke med et sporingsnummer slik at returen garantert kommer fram til oss. Vi anbefaler deg att sende din retur med PostNord.
– Returner varen sammen med en kopi av følgeseddelen/fakturaen
– Legg ved et brev med forklaring på hvorfor du returnerer varen
– Send returen til nedenstående adresse:

CDON.COM
c/o PostNordAlfaset 3
Industrivei 25
0668 Oslo
Norge

Returportoen betaler du selv. Dersom varen er plombert, skal denne være ubrutt. Vi ber deg sende returen som pakke med et sporingsnummer slik at returen garantert kommer fram til oss. Dersom andre varer skal betales vennligst trekk fra beløpet for den returnerte varen ved betalingen, og betal bare for de varene du beholder, samt eventuell fraktkostnad. Hvis du har betalt mot kort, vil beløpet for den returnerte varen bli refundert tilbake din konto etter at vi har mottat returen.

Når returen er mottatt og godkjent på vårt lager, vil vi sende deg en bekreftelse på dette via e-post. Vi vil gjøre deg oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager før en retur blir godkjent

Har du flere spørsmål er du velkommen å kontakte oss på nytt. Ha en god dag!

Med vennlig hilsen,

André

——————————————————————————————–

Den er grei, tenkte jeg og laget en adresselapp som jeg festet på pakken. Jeg stusse på denne løsningen siden jeg har returnert pakker til andre leverandører med PostNord før og da har jeg alltid fått returlapp fra de. Men hvis CDON sier at det kan gjøre så lett skal jeg da gjøre det.

Men det gikk jo ikke. Da jeg kom med pakken fikk jeg beskjeden jeg strengt tatt var forbredt på, nemlig at jeg er nødt til å få returseddel fra selger før pakken kan returneres med PostNord. Dermed smilte jeg pent og tok med meg pakken hjem igjen. Vel hjemme sendte jeg en ny mail til CDON:

——————————————————————————————–

On 2018-01-04 07:15, Hege wrote:

Hei.

For å returnere varen med PostNord trenger jeg returlapp/returseddel fra dere.

Forsøkte å returnere pakken i går, men fikk beskjed om at dette ikke var mulig uten returlapp.

Sender dere den pr mail eller kan den lastes ned på nett?

Mvh

Hege

——————————————————————————————–

Og 5 dager senere kom svaret:

——————————————————————————————–

  1. jan. 2018 kl. 09:45 skrev CDON Kundeservice <kundeserviceNO@cdon.com>:

Hejsan Hege!

Vi kan tyvärr inte säga varför PostNord har sagt detta, men det ska inte behövas. Det ska bara räcka att du skriver adressen på ditt paket och lämna in det hos ditt postombud.

Vi har tyvärr ingen sådan sedel som efterfrågas att ge dig.

Återkom gärna om du undrar över något annat!

Med vennlig hilsen,

Ellen

——————————————————————————————–

Da må jeg innrømme at jeg ble ganske oppgitt. Skulle jeg velge enkleste løsning og returnere pakken med posten eller skulle jeg gjøre et forsøk til?

Det ble til at jeg søkte litt på nett for å finne ut mer om hva som var riktig. Deretter skrev jeg nok en mail.

——————————————————————————————–

—– Original Message —–

From: Hege

Sent: Tuesday, January 9, 2018 2:57:04 PM GMT+02:00

Subject: Din kundehnevendelse hos CDON.COM – 101_

Hei.

Dette er 3. henvendelse ang retur av denne mobilen.
Jeg fikk i svar nr 1 og 2 fra dere beskjed om at den må returneres med PostNord og at det bare er å levere den inn der jeg hentet den.

Dette blir tilbakevist i den aktuelle butikken, og nettsiden til PostNord sier det samme. Returlapp må mottas fra dere før pakken kan returneres.
http://www.postnord.no/privat/retur/pakke-hentet-i-butikk

Jeg har returnert pakker med PostNord til andre leverandører flere ganger og alltid fått returlapp først.

Nå har det gått 2 uker siden jeg meldte om retur.
Hva gjør jeg?

Mvh
Hege

——————————————————————————————–


Dette var i går, kanskje får jeg svar før helgen? Hvem vet?

Kjenner at jeg blir både trassen og oppgitt av denne saken. Når hjemmesiden til PostNord sier med rene ord at det ikke er mulig å returnere uten returetikett fra avsender klarer jeg ikke å forstå hvordan CDON kan påstå det motsatte.

Dette burde være en kjempeenkel sak, men den gang ei. Fortsettelse følger 🙂

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *